W dniach 22-26.01 uczestniczyłam w szkoleniu ‘Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention’ które odbywało się na hiszpańskiej Teneryfie. Zajęcia koncentrowały się na umiejętności pogodzenia różnic i rozpoznaniu przyczyn powstawania konfliktów, sposobów ich rozwiązywania i zapobieganiu ich eskalacji na przyszłość. Pierwszy dzień służył integracji i omówieniu oczekiwań z jakimi uczestnicy kursu przyjechali. Kolejno poznaliśmy gry i zabawy przełamujące lody w grupie oraz budujące bezpieczną atmosferę w grupie. Następne dni to analiza przyczyn powstawania konfliktów, praca nad rozpoznawaniem własnych ograniczeń, stereotypów i szersze spojrzenie na przyczyny, strukturę i dynamikę konfliktów. Przedostatni dzień to praca w grupach i osobiste doświadczenia ograniczeń z jakimi musza borykać się osoby niepełnosprawne. Ostatni dzień to wykorzystanie aplikacji mobilnych do gry terenowej, którą można wykorzystać do pracy z młodzieżą. Zakończenie kursu to dwie wycieczki – jedna na wulkan Teide i druga do słynnej malowniczej wioski rybackiej Masca. (S.Witkowska)

Podczas tegorocznych ferii zimowych miałyśmy (A. Daszewska, H. Kasprzyk-Mazgajczyk, I. Kalińska-Karaś) przyjemność uczestniczyć w dwutygodniowym kursie języka angielskiego na Malcie. Mobilność ta odbywała się w ramach projektu Erasmus+. Organizatorem kursu była szkoła językowa Bels English Language Schools, która znajduje się w północno-wschodniej części Malty, w malowniczym nadmorskim kurorcie St.Paul's Bay. Lekcje języka angielskiego ciekawie prowadzone przez native speakerów, międzynarodowa atmosfera i dostęp do wartościowych materiałów dydaktycznych pozwoliły nam skutecznie przełamywać barierę językową zarówno w szkole, jak również w codziennych sytuacjach komunikacyjnych w obcym kraju. Język angielski jest tam jednym z dwóch języków urzędowych oprócz narodowego maltańskiego,  którym posługują się mieszkańcy. Oprócz nauki języka miałyśmy również sposobność zwiedzać i poznawać tamtejszą kulturę. Malta to niewielkie państwo wyspiarskie na Morzu Śródziemnym z 7000 letnią historią. Kryje w sobie setki zabytków architektonicznych i prehistorycznych a także niesamowite cuda natury. Uczestnictwo w mobilności daje nieustającą motywację do nauki języka obcego .  

Szanowne Panie! Z okazji Dnia Kobiet pragniemy złożyć Wam najserdeczniejsze życzenia! Wasza praca jako nauczycielek stanowi fundament w kształtowaniu przyszłości naszych uczniów oraz społeczeństwa jako całości. Dzięki Waszej ciężkiej pracy, oddaniu i profesjonalizmowi każdego dnia inspirujecie, uczycie i wspieracie swoich uczniów. Życzymy Wam, abyście zawsze były otoczone wsparciem i uznaniem za swoje wysiłki, a Wasza pasja do nauczania kwitła wciąż na nowo. Niech ten dzień będzie dla Was czasem zasłużonego odpoczynku i celebracji Waszych osiągnięć.

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak Mikołaj Kopernik mógłby być przedstawiony w zupełnie nowoczesny sposób? Czy obraz tego wielkiego astronoma może zostać odświeżony i dostosowany do dzisiejszych czasów? Czy można połączyć historię z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi? W ostatnich dniach w naszej szkole odbyła się niezwykła lekcja historii, która skłania do refleksji nad tymi właśnie pytaniami. Uczniowie otrzymali wydrukowaną grafikę, która ukazywała legendarnego Kopernika w zupełnie innym świetle, a wszystko to dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji. Grafika ta została wygenerowana przy użyciu zaawansowanych algorytmów sztucznej inteligencji, co stanowiło nie tylko fascynujący przykład połączenia historii z nowoczesną technologią, ale także ciekawe wyzwanie dla uczniów. Całość została podzielona na 50 części, a zadaniem uczniów było złożenie grafiki w całość na holu szkolnym. To niezwykłe połączenie tradycji z innowacją nie tylko przyciągnęło uwagę uczniów, ale także skłoniło ich do aktywnego uczestnictwa w lekcji. Praca nad złożeniem grafiki wymagała nie tylko koncentracji i skupienia, ale także współpracy i komunikacji między uczniami. Każda część grafiki była kluczowym elementem, który wspólnie tworzył pełny obraz postaci Mikołaja Kopernika. Reakcje uczniów były entuzjastyczne, zaangażowanie w pracę nad złożeniem grafiki było widoczne. Wszyscy przejawiali zainteresowanie i chęć udziału w tej nietypowej lekcji historii. Nie tylko pozwoliła im ona na utrwalenie wiedzy na temat życia i dokonań Kopernika, ale również pokazała, jak nowoczesne narzędzia, takie jak sztuczna inteligencja, mogą być wykorzystane w edukacji. Nauczyciele obserwowali zadowolenie uczniów i zauważyli pozytywne skutki tego doświadczenia. Połączenie historii z nowoczesną technologią nie tylko zachęciło uczniów do aktywnego udziału, ale także sprawiło, że nauka stała się bardziej atrakcyjna i angażująca. To doskonały przykład, jak sztuczna inteligencja może służyć jako wsparcie w procesie nauczania, nie zastępując tradycyjnych metod, lecz uzupełniając je o nowoczesne i innowacyjne podejścia.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem