Dnia 18 kwietnia 2024 roku uczniowie klas 4a i 4b mieli okazję uczestniczyć w niezapomnianej wycieczce do Kopalni Soli “Wieliczka”. Podczas tej edukacyjnej podróży, nasi uczniowie zgłębiali tajemnice jednego z najstarszych zakładów górniczych na świecie, który jest wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Po zwiedzeniu kopalni, uczniowie udali się na spacer po malowniczym Krakowie, gdzie mieli możliwość podziwiania zabytków i piękna tego historycznego miasta. Wizyta na Wawelu pozwoliła im lepiej poznać historię Polski i naszych królów. Kulminacyjnym punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum w Podziemiach Rynku w Krakowie, gdzie uczniowie mogli zobaczyć, jak wyglądało życie w średniowiecznym mieście. Jesteśmy przekonani, że wycieczka ta dostarczyła wielu wrażeń i będzie długo wspominana przez uczniów.

 

Dzień Ziemi to największe ekologiczne święto na świecie, które co roku  obchodzone jest 22 kwietnia. Tego dnia odbywają się wydarzenia proekologiczne, podkreślające wspólną odpowiedzialność za przyszłość planety. Historia obchodów Międzynarodowego Dnia Ziemi sięga stycznia 1969 roku, kiedy doszło do katastrofy ekologicznej u wybrzeża Stanów Zjednoczonych. W wyniku tego wydarzenia do oceanu wyciekło kilkaset tysięcy galonów ropy, co spowodowało śmierć tysięcy ptaków, delfinów oraz innych morskich zwierząt. Katastrofa ta doprowadziła do międzynarodowej debaty na temat ochrony środowiska naturalnego naszej planety. W odpowiedzi na to wydarzenie, 22 kwietnia 1970 roku, zainicjowano obchody Dnia Ziemi, które mają zachęcić ludzi do refleksji nad dewastacją środowiska i skłonić ich do bardziej proekologicznych postaw. 

Tradycje związane z obchodzeniem Międzynarodowego Dnia Ziemi różnią się w zależności od regionu i społeczności. W wielu krajach promuje się postawy proekologiczne i zachęca do sprzątania swojego najbliższego otoczenia. Ludzie angażują się w różnego rodzaju akcje związane z ochroną środowiska, takie jak sprzątanie parków i lasów, sadzenie drzew, zbieranie śmieci. Szkoły i organizacje społeczne często organizują wydarzenia edukacyjne, takie jak prezentacje, warsztaty i dyskusje na temat problemów środowiskowych i sposobów ich rozwiązania.

PSP 34 również co roku przyłącza się do tego ekologicznego święta. W klasach prowadzone są pogadanki i inne wydarzenia edukacyjne, takie jak konkursy. Taki konkurs to wspaniała inicjatywa na podniesienie świadomości ekologicznej dzieci. Dzięki takim działaniom już od najmłodszych lat możemy kształtować postawy proekologiczne, pogłębiać wiedzę na temat otaczającej nas przyrody oraz uwrażliwiać na piękno Ziemi.

Tegoroczny konkurs „Las w słoiku” organizowany przez nauczycieli: panią Katarzynę Bińkowską i panią Anetę Garczyńską cieszył się bardzo  dużym zainteresowaniem

W Publicznej Szkole Podstawowej nr 34 w Radomiu nawiązano wyjątkową współpracę z ogólnopolskim projektem "Nasionkarium", którego jednym z pomysłodawców jest Pan Dariusz Nowak. Celem tego innowacyjnego przedsięwzięcia jest promowanie edukacji ekologicznej i troski o przyrodę. Projekt "Nasionkarium" zyskuje coraz większe wsparcie i zaangażowanie uczniów naszej szkoły."Nasionkarium" to nie tylko saszetki z nasionami kwiatów, ale kompleksowa inicjatywa, która inspiruje do aktywnego działania na rzecz ochrony środowiska. Jednym z interesujących aspektów tego projektu, w ramach którego bierze udział Publiczna Szkoła Podstawowa nr 34, jest projektowanie i drukowanie doniczek przy użyciu technologii 3D.Uczniowie, pod opieką nauczyciela Pana Nowaka, uczestniczą w procesie projektowania doniczek, które są wydrukowane przy użyciu drukarki 3D. Ta innowacyjna forma tworzenia pozwala na stworzenie funkcjonalnych i ekologicznych doniczek, które mogą być wykorzystane do sadzenia nasion kwiatów wspierających populację owadów i pszczół. Działania podejmowane przez uczniów PSP nr 34 w ramach projektu "Nasionkarium" są nie tylko edukacyjne, ale również praktyczne. Projektowanie i tworzenie doniczek przy użyciu technologii 3D to doskonała okazja do rozwijania umiejętności technicznych i kreatywnych, jednocześnie angażując się w inicjatywę promującą zrównoważony rozwój i troskę o środowisko naturalne. Inicjatywa "Nasionkarium" w Publicznej Szkole Podstawowej nr 34 w Radomiu jest świetnym przykładem, jak edukacja może być połączona z praktycznym działaniem na rzecz ochrony przyrody. Dzięki zaangażowaniu uczniów i nauczycieli, projekt ten nabiera realnego wymiaru, przyczyniając się do tworzenia bardziej ekologicznej i odpowiedzialnej społeczności. Mamy nadzieję, że ta inspirująca inicjatywa będzie miała pozytywny wpływ nie tylko lokalnie, ale również na szeroką skalę, promując idee zrównoważonego rozwoju i dbałości o naszą planetę. D. Nowak

W naszej szkole odbyła się szczególne inicjatywa związana z 81. rocznicą wybuchu powstania w getcie warszawskim. Cała społeczność szkolna – uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy – wzięła udział w tych symbolicznych działaniach upamiętniających ważne wydarzenie z historii Polski. Jedną z głównych form uczczenia pamięci było przyczepienie do ubrań przypinek z symbolem żonkila, który jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków związanych z powstaniem w getcie warszawskim. Przypinki te zostały wykonane przez Pana Dariusza Nowaka, który był również inicjatorem i koordynatorem akcji. Dodatkowo, nauczyciele historii przeprowadzili specjalne prelekcje, podczas których omawiano znaczenie i historię wydarzeń związanych z powstaniem w getcie warszawskim. Była to znakomita okazja do pogłębienia wiedzy uczniów na temat tych tragicznych wydarzeń oraz ich znaczenia dla historii Polski i świata. Dla całej społeczności Publicznej Szkoły Podstawowej nr 34 był to wyjątkowo ważny dzień, podkreślający znaczenie pamięci historycznej i edukacji na temat przeszłości. Inicjatywa z pewnością wpłynęła pozytywnie na świadomość i zrozumienie uczniów w zakresie historii oraz wartości pamięci narodowej. D. Nowak

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem