„Jestem uczniem, rodzicem, nauczycielem – mam wpływ, decyduję – uczę być obywatelem. Szkolny Budżet Partycypacyjny” – taki tytuł nosi projekt uczniów PSP nr 34 w Radomiu, który znalazł się na miejscu 290 wśród projektów instytucjonalnych Budżetu Obywatelskiego.
Co rozumiemy przez powyższe hasło przewodnie? Jak realizację takiego przedsięwzięcia postrzegają uczniowie naszej szkoły? Co planują zmienić, ulepszyć w placówce?
Realizacja projektu pokaże dzieciom, że mogą mieć wpływ na otaczającą rzeczywistość, urzeczywistniać swoje marzenia i działać na rzecz lokalnej społeczności. Dominik z klasy drugiej chciałby, aby w bibliotece szkolnej było więcej książek, zaś Iga z klasy szóstej pisze o automacie z napojami i przekąskami oraz szafkach szkolnych. Uczniowie z klas młodszych marzą o basenie przyszkolnym, a nieco starsi – o organizowaniu wydarzeń kulturalnych (koncerty znanych w Radomiu zespołów muzycznych), zakupie tablic interaktywnych lub wymianie sprzętu komputerowego. Łucja z klasy starszej zauważa, że w szkole powinna być składana scena, która pozwoliłaby na profesjonalną organizację imprez szkolnych. Magda z klasy drugiej chciałaby w czasie przerw spędzać czas, bawiąc się w gry, zaś Jasiek z klasy trzeciej marzy, aby w różnych miejscach szkoły znajdowały się stanowiska z „piłkarzykami”. Jak widać, potrzeby są różnorodne. Poprzez wspólne przedsięwzięcia będziemy kształtować odpowiedzialność i postawy społeczne u najmłodszych

Uczniowie naszej szkoły promują projekt w budżecie obywatelskim „Jestem uczniem, rodzicem, nauczycielem - mam wpływ, decyduję - uczę się być obywatelem. Szkolny Budżet Partycypacyjny”. Projekty instytucjonalne, nr 290. W ostatnich dniach w okolicach szkoły widoczne były kolorowe korowody złożone z uczniów naszej szkoły ubranych w piękne stroje, niosących transparenty i zachęcających mieszkańców Radomia do głosowania. W tym ważnym wydarzeniu oprócz społeczności szkolnej brały udział media radomskie. Liczymy na głosy wszystkich, którym leży na sercu dobro naszej szkoły!

Z radością prezentujemy zwycięzców konkursu My English Picture Dictionary z podziałem na klasy:
Klasa 1: 1. miejsce: Jagoda Chrząszcz kl.1a 2. miejsce: Zofia Ślusarz kl. 1a i Antonina Iwaniuk kl. 1c 3. miejsce: Maja Korczak kl. 1c, Kornelia Posuniak kl. 1c i Kacper Tyczyński kl. 1c
Klasa 2: 1. miejsce: Maja Grudzień kl. 2a i Wojciech Gajda kl. 2d 2. miejsce: Amelia Czapczyńska kl. 2e, Hugo Krokos kl. 2a i Franciszek Malmon kl. 2d 3. miejsce: Natalia Wasilewska kl. 2c, Natalia Jabłońska kl. 2d i Igor Zawadzki kl. 2d
Klasa 3: 1. miejsce: Tymon Kieroński kl. 3d
Prace uczestników można oglądać w holu przy wejściu głównym szkoły.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem