Mimochodem, zapewne zupełnie niezauważenie, uczniowie tworzyli dzisiaj strategię rozwiązania problemu. Bawiąc się, kształcili wyobraźnię i logiczne myślenie - matematyka w czystej postaci:) Kolejny dzień Tygodnia Nauk Ścisłych, czyli Mistrzostwa szkoły w grze w Blokus. Tym razem mniej znaczyło lepiej. Wygrywał uczestnik konkursu, któremu zostało najmniej elementów gry. Wszyscy byli doskonali, dlatego z przyjemnością przyznaliśmy kilka miejsc ex aequo:

Czytaj więcej: Mistrzostwa szkoły w grę w Blokus

Jak wygląda nasz cyfrowy ślad, jakie informacje generują aplikacje, których używamy, czy możemy mówić o jakiejkolwiek anonimowości w sieci? Jeżeli nie, to na co musimy zwracać szczególną uwagę? Coraz więcej na ten temat wiedzą uczniowie klasy 4D, którzy pod kierunkiem nauczyciela informatyki p. Nowaka na ostatniej lekcji pogłębiali swoją wiedzę na temat anonimowości w sieci. Uczniowie dowiedzieli się o cyfrowym śladzie, czyli zapisach wszystkich aktywności w Internecie, który powstaje podczas naszego funkcjonowania w sieci. Możemy go zostawiać aktywnie, komentując lub publikując posty lub pasywnie w formie bytności w sieci i wyszukiwania informacji.

Czwartek to dzień, kiedy goście projektu Erasmus+ w towarzystwie uczniów z klasy 8a i nauczycieli z naszej szkole odwiedzili Muzeum Wsi Radomskiej. Zwiedzili ekspozycję pod okiem przewodnika, zachwycili się urokiem wiosennej roślinności i spokojem okolicy, a także wzięli udział w warsztacie "Od ziarenka do bochenka", podczas którego zrobili i upiekli chlebki. Na koniec wyprawy odpoczęli przy pysznym obiedzie w muzealnej restauracji. Wieczorem wszyscy spotkali się na kolacji w szkole - uczniowie przy pizzy pracowali nad Kompasem moralnym. Wszyscy uczniowie zaśpiewali również piosenkę po polsku - poszło im świetnie! Następnie Lili z Bułgarii zaśpiewała dla wszystkich obecnych w prawdziwie gwiazdorskim stylu. Na koniec gospodarze i goście wspólnie zatańczyli Belgijkę. To był niezapomniany wieczór! Więcej zdjęć na blogu projektu LINK i szkolnym fb. 

Drony programowalne są już u nas w szkole. W ramach realizacji przez Publiczną Szkołę Podstawową projektu Laboratoria Przyszłości inicjatywy edukacyjnej realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, pojawiły się w szkole pierwsze pomoce dydaktyczne. Dziś chwalimy się w pełni programowalnymi dronami, które umożliwiają uczniom w przyjazny i praktyczny sposób poznawać tajniki kodowania oraz takie języki programowania jak Scratch, Python czy Swift. Tor lotu, akrobacje powietrzne, miejsce lądowania, transmisja obrazu wideo, rozpoznawanie obiektów, śledzenie, trójwymiarowe rekonstrukcje w oparciu o analizy danych - tego typu operacyjny know-how mogą posiąść nasi uczniowie dzięki zaawansowanym rozwiązaniom jakie daje dron programowalny. Latanie w naszej szkole jeszcze nigdy nie było tak atrakcyjne, łatwe i pełne emocji. Drodzy uczniowie szykujcie się a wielką edukacyjna przygodę! O programie Labolatoria Przyszłości przeczytasz tutaj. D.N

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem