Już po raz kolejny wraz z początkiem roku szkolonego Mazowiecka Drogówka rozpoczęła działania w ramach kampanii „Kierowco! nie polujemy na zebrach”. Myślą przewodnią kampanii jest hasło: „Kulturalny i bezpieczny kierowca zachowuje szczególną ostrożność zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest partnerem na drodze”

Funkcjonariusz Mazowieckiej Drogówki w Radomiu mógł porozmawiać 1 października z dziećmi w świetlicy szkolnej na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Najmłodsi poprzez zabawę mogli zgłębić wiedzę dotyczącą prawidłowego korzystania z drogi, właściwego przechodzenia przez jezdnię oraz potrzeby używania elementów odblaskowych. Pamiętajmy, że dzieci należy edukować od najmłodszych lat, ponieważ bezpieczeństwo to nasza wspólna sprawa.  Joanna Kaliszewska

 

"Młodsi sprawdzają, jak starsi tabliczkę mnożenia znają" Pod tym hasłem cała społeczność szkolna obchodziła Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Na lekcjach i przerwach królowała Matematyka. Stanowiska egzaminatorów cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Odwiedzane były również przez nauczycieli. Każdy chciał zostać "Ekspertem tabliczki mnożenia". Cieszył widok młodszych uczniów liczących na palcach oraz uczniów skanujących tabliczkowe kody QR. Tabliczka mnożenia królowała również w szkolnej modzie - pięknie prezentowali się uczniowie w bardzo oryginalnych, własnoręcznie wykonanych, "matematycznych" koszulkach. Serdecznie dziękujemy wszystkim za wspólną zabawę. Koordynatorzy:  Monika Gębska, Halina Kasprzyk - Mazgajczyk.

    W całkowitej ciemności pod opieką niewidomych przewodników uczniowie klas 6e i 6d zwiedzili „Niewidzialną Wystawę” znajdującą się w budynku Millenium Plaza w Warszawie. Podróż w niewidzialny świat okazała się dla wszystkich ogromnym przeżyciem. Wyłącznie za pomocą zmysłu słuchu, dotyku i węchu młodzież mogła doświadczyć, jak radzić sobie w codziennych sytuacjach. Wystawa była wyjątkowa dzięki przewodnikom, którzy otworzyli nam szeroko oczy na sytuację osób niewidomych i niedowidzących, opowiadając o swoich życiowych przeżyciach i doświadczeniach. Opiekę nad uczniami sprawowali: p. M. Skórnicka, p. A. Tulik i p. A. Michnicka.

    W Centrum Pieniądza NBP w Warszawie uczniowie klas 6d i 6e zostali zapoznani z historią powstania i ewolucją systemu bankowego oraz z zagadnieniami związanymi z rozwojem ekonomii i gospodarki pieniężnej. Dowiedzieli się, jak doszło do tego, że zamiast ciężkich pieniędzy z metalu posługujemy się pieniędzmi papierowymi. Podczas wizyty w skarbcu spróbowali podnieść sztabę złota, ważącą ponad 12 kilogramów, o wartości około 2 milionów złotych. Zobaczyli też, ile miejsca zajmuje milion złotych w banknotach 10 złotowych. Wyjazd zorganizowany przez p. M. Skórnicką miał na celu rozwijanie kreatywności i przedsiębiorczości uczniów w ramach realizacji podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem